ALİV EĞİTİM  BURSU
Açıklamaları dikkatlice okuduktan sonra başvuru formuna ulaşabilirsiniz.

Yazışmalar, duyurular ve başvuru formunu doldurabilmek için gereken aktivasyon şifresi e-posta adresinize gönderileceğinden geçerli bir e-posta adresi kullanılması zorunludur. ALİV bursiyer adayı olduğunuz süreçte ve sonrasında sizinle kurulacak bağlantı bu e-posta adresi üzerinden gerçekleştirilecektir.
ALİV bursunu almaya hak kazandığınız takdirde, sistemde kayıtlı olan e-posta adresinize, ALİV bursunu almayı onaylamanız için e-posta gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen e-postaya belirtilen süre içinde cevap vermediğiniz takdirde ALİV bursunu alma hakkı kaybedilecektir. Bu nedenlerle e-posta adresinizin doğru yazılması ve geçerli bir e-posta adresi olması çok önemlidir.
Formu doldurmak ve gerekli belgeleri hazırlayabilmek için baba ve annenizin e-devlet şifresi olması gerekmektedir. Eğer yok ise postaneden her ikisi de e-devlet şifresi almalıdır. İstenilen belgeler genelde e-devlet üzerinden alınabilmektedir. Evraklar eksik olduğu takdirde aday mülakata girse bile
elenecektir.

2018-2019 Öğretim Yılı Burs Başvuru Tarihi : 1-30 Eylül
2018-2019 Öğretim Yılı Burs Ücreti : 200 TL
Antalya Lisesi Mezunları Vakfı (ALİV), Atatürk İlkelerine bağlı, milli duygulara sahip, sağlam karakterli ve güvenilir, başarılı ancak maddi desteğe ihtiyacı olan, üniversite öğrencilerine Bursu vermektedir.

 

BAŞVURU KOŞULLARI

  1. T.C. Vatandaşı olmak,
  2. Antalya Lisesi Mezunu olmak
  3. Malvarlığı ve gelir durumuna göre maddi desteğe ihtiyacı olmak,
  4. Kazanç getiren herhangi bir işte çalışmamak,
  5. Başka bir kamu veya özel kurumdan burs almamak, (Kredi ve Yurtlar Kurumundan karşılıklı olan öğrenim kredisi alınmasının sakıncası yoktur.)
  6. Ara sınıflar için minumum başarı kriteri: Genel başarı ortalaması 4 üzerinden en az 2,5 olup bir üst sınıfa geçiş hakkını kazanmış olmak. Genel not ortalaması uygun olduğu takdirde en fazla 3 başarısız dersi olan öğrenciler başvuru yapabilir.)

 

EKLENECEK BELGELER
ALİV internet sayfasından doldurularak, çıktısı alınıp imzalanacak 'ALİV  Burs Başvuru Formu’na aşağıda belirtilen belgeler sırasıyla eklenecek ve mavi, telli, şeffaf dosyaya takılacaktır. (Evraklar dosya içinde plastik folyoya konulmayacaktır.)

  1. Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sonuç Belgelerinin örneği, (Puan türlerine göre Türkiye genelindeki başarı sıralamalarını/puanlarını gösteren belge örneği (e devlet veya ÖSYM'den),
  2. Yerleştiği yüksek öğretim kurumunu gösteren YKS Belge örneği (e-devlet veya ÖSYM'den),
  3. Öğretim kurumundan alınmış, devam edeceği sınıfı gösteren onaylı Öğrenci Belgesi (e-devlet'ten alınabilir),
  4. Nüfus Müdürlüğünden alınmış ‘Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ (Tüm aile fertlerinin gösterildiği belge olup bu belge anne veya baba adına alınmalıdır.)
  5. Ailenin ikamet ettiği yerleşim yerini gösteren ‘Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi’ (e-devlet'ten alınabilir) (Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneğinde adres bilgisi yer alıyorsa bu belgenin alınması gerekmemektedir.),
  6. Nüfus cüzdanı fotokopisi,
  7. 1 adet vesikalık fotoğraf (Son 6 ayda çekilmiş olmalı ve fotoğraf arkasına ad-soyad yazılmalıdır),
  8. “Adli Sicil Kaydı” dökümü (e-devlet'ten alınabilir.),
  9. Ara sınıflarda öğrenim görenler: Öğrenim süresince aldıkları dersleri, notları, genel not ortalamasını gösteren öğretim kurumundan onaylı not dökümü belgesi (transkript),
  10. Ailenin mali durumunu gösteren belgeler:
    1. Çalışan anne, baba için onaylı maaş bordrosu ( Kamu kurumlarında çalışanlar e-devlet'den alabilir),
    2. Serbest çalışan anne-baba için gelir vergisi beyannamesinin/kurumlar vergisi beyannamesinin fotokopisi,
    3. Emekliler için aylık maaşı gösterir belge (e-devlet'ten alınabilir.) (Emekli olmakla birlikte aktif çalışan anne-baba için onaylı maaş bordrosu da eklenmelidir.)
    4. Çalışmayan, geliri olmayan anne ve baba adına Sosyal Güvenlik Kurumundan geliri olmadığına/kaydı olmadığına dair belge (e-devlet'ten alınabilir), (4A, 4B, 4C),
    5. Çiftçilikle uğraşan anne-baba için Ziraat Odasından Gelir Durum Belgesi,
    6. Anne ve baba adına tapu bilgilerini gösterir liste ve listedeki her malın detaylı döküm belgesi (e-devlet'ten alınabilir),
    7. Anne ve baba adına araç varsa, araç tescil belgesi (e-devlet'ten alınabilir),
    8. Aile kirada oturuyor ise kira kontratı örneği. 

Bursun Ödenmesi

  1. Burs kazandığı kendisine bildirilen adaylara Ekim ayında aylık olarak ilk burs ödemesi yapılır. Sonraki aylarda burs aylık olarak yatırılmaya Haziran Ayına dek devam edilir. Mayıs sonunda burs ödemesi kesilir.
  2. Bir öğretim döneminde ekim-haziran arası (9 ay) burs ödenmektedir. Diğer aylarda ödeme yapılmamaktadır. Evrakların geç gelmesi vb. nedenlerle bursu yeni yılda başlayan öğrencilere geriye dönük ödeme yapılamamaktadır.

        Önemli Notlar: 
        1- Anne ve baba adına tapu veya araç olmaması durumunda kişinin ismi görülecek şekilde e-devletten veya ilgili kurumdan kayıt olmadığına dair belge alınmalıdır.)
        2- Anne ve baba dışında (anane, dede, amca, teyze, kardeş vb.) ailenin geçimini sağlayan diğer aile fertlerinin belgelerini de yukarıdaki maddelerden hangisine uygun ise o şekilde hazırlanması ve forma eklenmesi gerekmektedir.)

EVRAKLARIN TESLİM SÜRECİ:

  1. Öğrenciler  ilk etapta istenilen evraklarını vakfımıza teslim etmeyecektir; bununla birlikte evraklar için başvuru süresi sonuna kadar hazırlıklı olacaktır. 
  2. ALİV’in değerlendirmesi sonrası mülakata girmesi uygun görülen öğrencilere sms ile bildirim yapılacak; bu öğrenciler evraklarını Abdi İpekçi Caddesi, Tayhan  Apt. Daire No:9 /Antalya adresine  teslim edecektir.
  3. Ön değerlendirmeden geçemediği (elendiği) sms ile bildirilen öğrenciler, evraklarını ALİV vakıf binasına teslim etmeyecektir.
  4. Evraklarını belirtilen adrese  teslim etmesi bildirildiği halde teslim etmeyen öğrenciler mülakata alınmayacaktır.
  5. Burs kazanan öğrencilere banka hesabı Öğrenci tarafından açılacak ve iban numarası ALİV ‘e bildirilecektir.
  6. Başvuru formları, sorunlara sebep olduğu için kesinlikle cep telefonundan doldurulmaya çalışılmamalı, bilgisayardan doldurulmalıdır.
  7. Online Burs Başvurusu hakkındaki sorularınız için info@aliv.org.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

ÖNEMLİ NOTLAR

  1. ALİV Burs Başvuru Formuna eklenecek belgelerden herhangi birinin eksik olması,
  2. ALİV  Burs Başvuru Formu sonunda yer alan, Taahhüt, Vicdani Yükümlülük Bölümü ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme Belgesindeki onay ve imzaların eksik olması

durumunda aday mülakata alınmaz ve başvurusu geçersiz sayılıp değerlendirme yapılmaz.

  1. Seçimler VAKFIN YÖNETİM KURULU ÜYELERİ burs komisyonu tarafından yapılacaktır.

 

Vicdani Yükümlülük
Öğrenimini tamamlayan her burslu iş hayatına atıldıktan sonra, imkanı olduğu takdirde ALİV’e maddi katkıda bulunmayı ve kendisi gibi en az bir Türk gencine ALİV aracılığı ile burs vermeyi ayrıca ALİV’e manevi katkı yapmayı, bulunduğu ortamlarda ALİV’in tanıtımını üstlenmeyi, gönüllü elçisi olmayı   vicdani bir yükümlülük olarak kabul eder.